Werkwijze bedrijfsmaatschappelijk werk
Bedrijfsmaatschappelijk werk werkt
Bedrijfsmaatschappelijk werk is een hulpverleningsproces. Tijdens dit gestructureerd begeleidingsproces, waarbij er gewerkt wordt aan concrete doelen. Na aanmelding is onze werkwijzer intake en meestal vijf gesprekken. Aangemelde problematiek kan werkgerelateerd zijn, zoals stress. Of privégerelateerd zoals een goede werk – privé balans. De werkwijze bedrijfsmaatschappelijk werk is aanmelding, intake, vervolggesprekken en afsluiting.
Aanmelding
De werkwijze zonder cliënt, u kunt uw medewerker direct op deze pagina aanmelden. Zorg dat u de basis gegevens van uw medewerker bij de hand hebt. Ook is het mogelijk om aan te geven dat u vooroverleg wilt. Wij bellen u zo snel mogelijk terug.
Binnen vijf werkdagen plannen we een afspraak voor de intake. Voor meer informatie voor werkgevers, klik hier.
Werkwijze online
Marinka Versteeg werkt zowel op uw locatie, als vanuit locatie De Meern,
Sinds COVID werken we steeds meer online en vanuit huis. Via KPN E-zorg bieden we een volledig beveiligde online verbinding voor onze dienstverlening.
Naast E-zorg werken we ook met online gestandaardiseerde huiswerkopdrachten voor veel voorkomende problemen. Dit zijn korte stukjes theorie met video of animatie en vragen waarmee de medewerker gericht een inventarisatie maakt van de eigen situatie.Na versturen komt direct in een beveiligde omgeving terecht.
Na aanmelding kan uw medewerker dus meteen aan de slag.
MEDEWERKER AANMELDEN
Vertrouwen in onze werkwijze. Meldt uw medewerker dan hier aan voor bedrijfsmaatschappelijk werk.
Intake
De werkwijze met de cliënt is samen met de medewerker wordt er een hulpverleningsplan opgesteld. De intake heeft als doel om vast te stellen wat de hulpvraag precies is. Welke factoren van invloed zijn op het probleem. Naast factoren die het probleem veroorzaken worden de oplossingen in kaart gebracht. Gekeken wordt welke triggers er zijn. Wat de invloed is van de context waarin het probleem ontstaan is. Belangrijk voor ons is om gericht aan een oplossing strategie te werken.
Tijdens de intake wordt er meteen gestart met de hulpverlening. Het is daarom niet mogelijk om een gratis kennismakingsgesprek te hebben. Voor meer informatie voor werknemers, klik hier.
De intake duurt gemiddeld 1,5 uur.
Vervolggesprekken
Tijdens de vervolggesprekken wordt er gericht gewerkt aan het afgesproken doel van de hulpverlening. Ik werk kortdurend oplossingsgericht met het vijf gespreksmodel. In de praktijk is dat gemiddeld 5 gesprekken. Mochten er meer gesprekken nodig zijn stemmen we af met de casemanager. Een vervolggesprek duurt gemiddeld 1 uur.
Afronding
Aan het einde van de hulpverlening vindt er een afrondend gesprek plaats. Het traject wordt geëvalueerd en er worden eventueel afspraken gemaakt hoe de medewerker zelf verder kan.
Facturatie
Als u regelmatig gebruik maakt van onze dienstverlening factureren we aan het einde van de maand. Bij losse trajecten aan het einde van het traject. Houdt rekening mee dat we naast de netto gesprekstijd ook administratie tijd in rekening brengen. U betaald wat u heeft afgenomen. Intake met drie gesprekken dan staat dat op de factuur. No – shows brengen wij wel in rekening.
Rapportage, dossiervorming en jaarrapportage
Indien afgesproken vindt er na de intake en de afsluiting een terugkoppeling plaats. Deze terugkoppeling wordt met instemming van en in samenwerking met de werknemer opgesteld.
Informatie over de hulpverlening wordt vastgelegd in een speciaal beveiligd dossierprogramma. Vanuit dit programma is het mogelijk om bij grote opdrachten kwartaal- en jaarrapportages te vertrekken. Ik werk met inachtneming van de wettelijke voorschriften vanuit de privacywetgeving en de beroepscode van de BPSW.